Skip to content

Ο Βουλευτής του Κινήματος Αλλαγής, κ. Χρήστος Γκόκας στην Ομιλία του στην Ολομέλεια της Βουλής, στο Νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας, με θέμα «Εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, προστασία της ακαδημαϊκής ελευθερίας, αναβάθμιση του ακαδημαϊκού περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις», τόνισε ότι η Παιδεία είναι βασικός τομέας Πολιτικής, Εθνικής Σημασίας, και οι ίσες ευκαιρίες των πολιτών στη μόρφωση και στην εκπαίδευση αποτελούν συνταγματική επιταγή , στη βάση της ισονομίας και της ισοπολιτείας και συνεπώς, είναι απαραίτητο ένα ισχυρό Δημόσιο Σύστημα Παιδείας. Συνεχίζοντας, σημείωσε ότι το Σύνταγμα καθιερώνει την πλήρη αυτοδιοίκηση των Πανεπιστημίων, επομένως και την αρμοδιότητα της φύλαξης και της ασφάλειας ανθρώπων και υποδομών, και της διασφάλισης περιβάλλοντος Ακαδημαϊκής Ελευθερίας. Επιπλέον, υπογράμμισε ότι η τελευταία πραγματική μεταρρύθμιση στο χώρος της Παιδείας πραγματοποιήθηκε με το Ν. 4009/2011, της Κυβέρνησης του ΠΑ.ΣΟ.Κ., με ευρύτατη συναίνεση και Κυβερνητική πλειοψηφία, υπενθυμίζοντας ότι η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ προχώρησε στην κατάργησή του και σήμερα , η Κυβέρνηση της Ν.Δ. προχωρά χωρίς διάθεση πραγματικού διαλόγου και συνεννόησης, με βάση τις δικές της, συντηρητικές πολιτικές αντιλήψεις και στοχεύσεις. Τόνισε ότι υπάρχουν προβλήματα, και ανομίας και βίας, και ασφάλειας και καταστροφών, στο όνομα μάλιστα της Ακαδημαϊκής ελευθερίας, πετυχαίνοντας ακριβώς τα αντίθετα αποτελέσματα, και χαρακτηριστικά ανέφερε: “ Είναι αδιανόητο να υπάρχει ανασφάλεια και φόβος στους πανεπιστημιακούς χώρους.Λύθηκαν αυτά με την κατάργηση του Ασύλου με το Νόμο 4623/2019 που έφερε για ψήφιση η Κυβέρνηση της ΝΔ; Απ΄ ότι αποδείχθηκε όχι. Η λύση δεν είναι να πηγαίνουμε στα άκρα, είτε στο ένα, είτε στο άλλο. Δεν υπάρχει μόνο η καταστολή , υπάρχει και η πρόληψη.Κυβέρνηση και Αξιωματική Αντιπολίτευση αναλώνονται σε περιγραφές και αναφορές γνωστών  καταστάσεων για να συντηρήσουν το δικό τους δίπολο. Το Νομοσχέδιο είναι ομολογία αποτυχίας…” Συνέχισε, τονίζοντας ότι η Πρόταση Νόμου του Κινήματος Αλλαγής, για τη δημιουργία Υπηρεσίας Φύλαξης από τα ίδια τα Πανεπιστήμια, με εκπαίδευση και συνεργασία με το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, αλλά και για τη θέσπιση της κάρτας εισόδου στους Πανεπιστημιακούς χώρους, αποτελεί πρόταση λύσης και όχι αδιεξόδων. Στη βάση του αυτοδιοίκητου με την αρμοδιότητα στις Ακαδημαϊκές Κοινότητες, και όχι στην Αστυνομία, αλλά και με την ευθύνη που προκύπτει για τις διοικήσεις στα Πανεπιστημιακά Ιδρύματα Για τις βάσεις εισαγωγής , επεσήμανε ότι αν πρώτα δεν λυθούν τα θέματα της εκπαίδευσης στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο, και να ακολουθήσει η αξιολόγηση, δεν λύνεται κανένα πρόβλημα, ενώ σημείωσε ότι με την βάση εισαγωγής όπως θα εφαρμοστεί, οι εισακτέοι θα μειωθούν κατά 25.000, ενώ ταυτόχρονα θα μπορούν να φοιτήσουν σε ιδιωτικά κολλέγια και ΙΕΚ,που η Κυβέρνηση έχει ήδη προβλέψει να είναι ισότιμα, με τα Πανεπιστήμια, και αναρωτήθηκε “… Για ποιά Δικαιοσύνη; και για ποιές ίσες ευκαιρίες μιλάμε; Τι λέτε σε όσους δεν έχουν τη δυνατότητα να πληρώσουν; Το αποτέλεσμα θα είναι να ερημώσουν και να κλείσουν πολλά Περιφερειακά Πανεπιστημιακά Τμήματα…” Αναφέρθηκε στην Πρόταση του Κινήματος Αλλαγής, για την Τράπεζα Θεμάτων και το Εθνικό Απολυτήριο Λυκείου, η οποία δίνει τη δυνατότητα σε όλους, να αποκτούν τη βασική προϋπόθεση εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, εν αντιθέσει με το παρόν Νομοσχέδιο που διευρύνει το χάσμα για τους οικονομικά αδύναμους. Επίσης, υπογράμμισε την φανερή αδυναμία πρακτικής εφαρμογής αυτού του Νομοσχεδίου φέτος για την Γ’ Λυκείου, ζητώντας το σεβασμό στην ψυχολογία, τον αγώνα και την αγωνία των υποψηφίων και των οικογενειών τους. Για τον χρόνο φοίτησης τόνισε ότι “ …Δεν μπορεί να στερηθεί κανένας το δικαίωμα στη μόρφωση, επειδή για λόγους πέραν της θέλησής του αναγκάζεται πχ να εργαστεί, ή να καθυστερήσει για ένα διάστημα π.χ για λόγους υγείας ή οικογενειακούς λόγους .Πρέπει να αντιμετωπίσουμε τις ακραίες περιπτώσεις και τις υπερβολές, αλλά και να δώσουμε χρόνο σε όσους θέλουν να προσπαθήσουν και να πετύχουν…”

Κλείνοντας, σημείωσε ότι το Νομοσχέδιο αυτό , δεν είναι για όλους, δεν είναι μια ουσιαστική μεταρρύθμιση στον χώρο της Παιδείας και δήλωσε ότι με τη σειρά του καταψηφίζει επί της Αρχής το Νομοσχέδιο αυτό.