Skip to content

Η Σόνια Σαουλίδου γεννήθηκε και μεγάλωσε στη Θεσσαλονίκη. Σπούδασε Διοίκηση επιχειρήσεων και Επικοινωνία στο Slippery Rock University, στην Πενσιλβάνια των ΗΠΑ. Επιστρέφοντας στην Ελλάδα, συνεργάστηκε με πολλά περιοδικά ως δημοσιογράφος. Επίσης, ανέλαβε την παρουσίαση τηλεοπτικών και ραδιοφωνικών παραγωγών σε Θεσσαλονίκη και Αθήνα. Το 2013 μετακόμισε στο Κέιπ Κόραλ της Φλόριντα, όπου η μόνη επαγγελματική επιλογή που είχε στη μικρή αυτή παραθαλάσσια πόλη ήταν να εργαστεί ως μεσίτρια. Εκεί ξεκίνησε στα μέσα του 2017 να γράφει το πρώτο της αστυνομικό θρίλερ, Το Ακρωτήρι των Κοραλλιών, το οποίο ολοκλήρωσε την ίδια χρονιά με την επιστροφή της στην Ελλάδα (Εκδόσεις Ωκεανίδα, 2019). Ακολούθησε το αστυνομικό-ψυχολογικό θρίλερ Το αμάρτημα της κυρίας Ρέμικ (Εκδόσεις Bell, 2021) και το τρίτο της βιβλίο, Ο φάρος του Κένεμπεκ (Εκδόσεις Bell, 2022), το οποίο μας έδωσε την αφορμή για την ακόλουθη συνέντευξη.

Πώς ξεκινά ο προγραμματισμός συγγραφής ενός βιβλίου;

Αν αναφέρεστε στην καθημερινότητα και στην απόφαση να ολοκληρώσει ένας συγγραφέας το έργο του, τότε χρειάζεται να αφιερώνει χρόνο σε αυτό καθημερινά. Αν όμως αναφέρεστε στη δομή και την ολοκλήρωση, εγώ ξεκινάω με το μήνυμα που θέλω να περάσω, έπειτα δημιουργώ μία δυνατή σκηνή για το ξεκίνημα.

Ποιο ήταν το έναυσμα για να γράψετε το μυθιστόρημα Ο φάρος του Κένεμπεκ;

Ήθελα να γράψω μία ιστορία που να έχει έντονο το μεταφυσικό στοιχείο. Η υπόθεση, πέρα από το σημαντικό κομμάτι της μυθοπλασίας, δίνει μεγάλη βαρύτητα σε ερωτήματα όπως: Τι είναι το déjà vu; Υπάρχουν προηγούμενες ζωές; Υπάρχει πεπρωμένο; Μπορεί κανείς να το αλλάξει; Έχουμε αδελφές-ψυχές;

Τι είναι αυτό που σας γοήτευσε ώστε να γράψετε για τον φάρο;

Δε γράφω ορμώμενη πάντα από κάτι που με γοητεύει. Γράφω κυρίως ορμώμενη από κάτι που με προβληματίζει, γράφω για έναν γρίφο, για έναν κεντρικό ήρωα με ψυχισμό που σηκώνει μεγάλη ανάλυση. Ωστόσο, αγαπώ τα αστυνομικά, ψυχολογικά και μεταφυσικά θρίλερ γιατί με ενδιαφέρουν: η ανθρώπινη ψυχολογία, η ευφυΐα του εγκληματολογικού και η πορεία μετά τον θάνατο.

Ένα ζευγάρι αγοράζει ένα σπίτι σε μια απομονωμένη περιοχή. Γιατί θέλει να ζήσει μακριά από την πόλη;

Η γυναίκα θέλει να ζήσει μακριά από την πόλη όπου έχει αναμνήσεις, γιατί έχουν απαγάγει το μωρό της.

Το σπίτι που αγοράζουν βρίσκεται σε μια περιοχή με παλιά σπίτια, τα περισσότερα από τα οποία είναι παρατημένα. Ποιος ο λόγος της επιμονής της Λίντια να αγοράσει το συγκεκριμένο σπίτι;

Πρόκειται για σπίτια του 18ου και 19ου αιώνα. Το νησί του Κένεμπεκ είναι ένα μέρος πραγματικό και εγκαταλελειμμένο από το 1900. Όλα τα σπίτια είναι παλιά, γιατί χτίστηκαν πριν από αιώνες. Η Λίντια θέλει να ζήσει εκεί, στο νησί, για να νιώσει όσο γίνεται πιο αποκομμένη από το παρελθόν.

Η περιγραφή που κάνετε μας ταξιδεύει στις ιστορίες με τα στοιχειωμένα σπίτια. Είναι το μυθιστόρημα θρίλερ;

Ο λόγος που υπάρχουν τα στοιχειωμένα σπίτια στην πλοκή είναι γιατί το μυθιστόρημα αποτελεί ένα μεταφυσικό θρίλερ.

Ήθελα να γράψω μία ιστορία που να έχει έντονο το μεταφυσικό στοιχείο.

sonia saoulidou

Κοντά στη Λίντια κατοικεί η Ντόροθι, μια γυναίκα που ζει μεταξύ πραγματικότητας και φαντασίας. Με τι συστατικά έχετε φτιάξει την Ντόροθι;

Η Ντόροθι αποτελεί έναν από τους γρίφους της ιστορίας. Είναι η γυναίκα-καθρέφτης της κεντρικής ηρωίδας. Η Ντόροθι είναι η δεύτερη κεντρική ηρωίδα. Μια αινιγματική προσωπικότητα, που κάνει τον αναγνώστη ν’ αναρωτιέται συνέχεια για διάφορα πράγματα.

Η Λίντια ζει με τον γιο της, Ίθαν. Και οι δύο έχουν στο μυαλό τη Μάγκι. Τι συνέβη στη Μάγκι;

Η έξι μηνών Μάγκι βρισκόταν στο αυτοκίνητο με τον πατέρα της και τον εντεκάχρονο αδελφό της, όταν έγινε το τροχαίο. Όταν έφτασε το ασθενοφόρο εντόπισε τον πατέρα αναίσθητο στο τιμόνι. Το αγόρι ήταν σιωπηλό και σε κατάσταση σοκ. Το μωρό κάποιος το είχε πάρει. Στη συνέχεια της υπόθεσης, το αγόρι, που θα μπορούσε να είναι και ο μοναδικός μάρτυρας, έχει χάσει όχι μόνο τη φωνή του λόγω της τραυματικής εμπειρίας, αλλά και τη μνήμη του από το γεγονός. Το αγόρι είναι σαν να ζει σε έναν άλλο κόσμο, έναν κόσμο του μυαλού του.

Σε πολλές σκηνές μάς εκπλήσσετε και είναι σαν να μας τραβάτε το χαλί. Γιατί χρησιμοποιείτε αυτή την τεχνική;

Το βιβλίο είναι καθαρά ένα μεταφυσικό-ψυχολογικό θρίλερ με παλιά, στοιχειωμένα σπίτια και ψυχές.

Γιατί η Λίντια ισορροπεί ανάμεσα στην αλήθεια και στο ψέμα;

Η Λίντια είναι εκείνη που προσπαθεί να ισορροπήσει ανάμεσα στην αλήθεια και το ψέμα και αυτή είναι και η πάλη της μέχρι το τέλος της υπόθεσης, όταν ο αναγνώστης μαθαίνει ποια τελικά είναι η αλήθεια.

Διάβασα σε μια συνέντευξή σας ότι δυσκολευτήκατε να εκδώσετε το πρώτο βιβλίο σας. Για ποιο λόγο;

Το πρώτο βιβλίο μου ήταν χιουμοριστικό. Δε δυσκολεύτηκα να το εκδώσω, απλά το έστειλα μόνο σε τρεις εκδοτικούς, οι οποίοι το απέρριψαν. Την εποχή εκείνη μετακόμισα κι εγώ στην Αμερική, οπότε δεν προώθησα το βιβλίο. Το ανέβασα στο διαδίκτυο όμως και αργότερα μου το ζήτησε ένας γνωστός εκδοτικός. Ωστόσο, δε θέλησα να το εκδώσω γιατί ήδη είχε κυκλοφορήσει το δεύτερο αστυνομικό μου και ήθελα να δημιουργήσω μία ταυτότητα σε συγκεκριμένο είδος. Ειδικά στην αρχή μιας πορείας νομίζω ότι πρέπει να υπάρχει μία συγκεκριμένη γραμμή, μέχρι οι αναγνώστριες να γνωρίσουν και να πιστέψουν στη συγγραφέα.

Ασχοληθήκατε και με τη δημοσιογραφία. Πώς συνδυάσατε τη δημοσιογραφία με τη συγγραφή;

Δεν εργάζομαι πλέον ως δημοσιογράφος. Συνδυάζω τη συγγραφή με ένα εντελώς άσχετο επάγγελμα και σίγουρα δεν είναι εύκολο όλη μέρα να βρίσκεσαι σε εντάσεις και ταυτόχρονα να σκέφτεσαι πλοκές. Αν και από μία άποψη η άλλη μου δουλειά με βοηθάει να σκεφτώ έξυπνες εξαφανίσεις.

Πώς νιώσατε όταν μάθατε ότι το μυθιστόρημά σας διαβάζεται πολύ και ότι μεταφράστηκε στα αγγλικά;

Βασικά χαίρομαι πολύ που τα βιβλία μου διαβάζονται στη χώρα μου και αγαπιούνται εδώ. Δε γράφω όμως για τη διασημότητα, ούτε γιατί στοχεύω σε διεθνή καριέρα. Γράφω πρωτίστως για εμένα. Γράφω γιατί μ’ ευχαριστεί. Η αγάπη των Ελλήνων αναγνωστών είναι άμεση. Αυτό το απολαμβάνω, βέβαια. Η Αμερική είναι μακριά. Αν ποτέ φτάσω να έχω επιτυχία κι εκεί, τότε νομίζω ότι αρχικά θα ενθουσιαστώ για λίγο και μετά απλά θα συνεχίσω σαν να μη συμβαίνει τίποτα.

Δείτε εδώ συνεντεύξεις του κ. Ιντζέμπελη.